11 Haziran 2010 Cuma

Çuval ve Yemeniden Yatak Örtüsü

 
Hayırlı Cumalar,niihayet yatak örtüsünün açklamasını sizlerle paylaşacagım.İlk olarak güzel desenli bir yemeni seçtikten sonra,yemeniyi büyük kasnaga gerip polimar (çiçek tutkalı) ile tutkallıyorsunuz ,bu yemeninin sertleşmesini ve atmamasın saglıyor.
Tutkallama işlemi bittikten sonra desenleri istediginiz gibi oyup çıkarıyorsunuz.
Yapacagınız deseni tasarladıktan sonra işleme geçiyorsunuz,ister düz olarak, ister boyutlu şekil vererek
deseni oluşturuyorsunuz. Ben boyutlu çalışmayı tercih ettim.Şal deseni içine çiçekleri diyazn ettim.çiçeklerin altını elyaf parçaları ile destekliyerek şekil verdim.Silikonla yapştırdım.
Kullanmı kolay olsun diye şal desenlerini ayrı çalıştım,ister düz,ister çiçekli olarak kullanılır.Jut ipi ile şaç örgüsü ördüm ve şal desenlerinin etrafını çevirdim,aynı zamanda çiçeklerin arasından da jut ipini geçirerek deseni hareketlendirdim

                                    
Örtünün üzeine iki tane şal deseni çalıştım ve iki saç örgüsünü de boylamasına örtüye monte ettim.Merak edenlerınız vardır,temizligini nasıl saglıyacagız,içiniz rahat olsun tutkal yıkanmaya elverişli,hiç birşey olmuyor yıkadıgınız zaman yumuşuyor,kuruyunca tekrar sertleşiyor.Daha önceleri bu çalışmadan sipariş salon takımları yapmıştım  7,8 sene kullanalar var daha şikayet duymadım şükür.
Soldaki resim duvar panosu,sagdaki sandıgın üst görüntüsü.
Oval bir yastık çalıştm ve üzerne küçük şal deseni monte ettim.Bir diger yastıgı yatagın genişligince uzun yaptım,iki kenarına desenlerden monte ettim
İki tanede kare yastık yaptm,kare yastıklarla pano ayrı bir yerde de dekore edilebilir,güzel bir üçlü oluşturur.
Bunlarda abajur,çerçeve ve takı kutusu.
İşte  sonuç güzel ve degişik bir yatak örtüsü,bakalım kime nasip olacak. ALLAH hayırlı ve saglıklı günlerde kullanmak nasip etsin..

15 yorum:

Nedret dedi ki...

Tekrar söylüyorum, şâhâne. Ellerine sağlık.

beyazsepetim dedi ki...

muhteşem bir çalışma emeğinize sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Cancazım;süper olmuş ellerine kollarına sağlık.Sevgi ile kocaman öptüm....

yasmine dedi ki...

cok güzel olmuş ellerinize saglık

Mukaddes Sezer dedi ki...

Ellerine, kollarına, beynine sağlık arkadaşım :)Yapım aşamalarına her tanık olduğum işini merakla bekliyorum ki ortaya nasıl bir eser çıkacak .Geçen seneden tecrübeliyim ilk çalışmanı gördüğümde bu neye benzerki demiştim harika bir salon takımı çıkmıştı :)))

Bucanni dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem. Gerçekten sanat eseri olmuş. El emeği ayrı tasarım ayrı güzel. Bizlerde ıvır zıvır bişeyler yapıyoruz ama sizin emeğinizin yanında bizimkiler hiç kalıyor. Çok beğendim çoook. Emeğinize sağlık, ayrıca iyi dilekleriniz içinde çok teşekkür ederim.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bu güzel düşünceleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.Bence elle yapılan herşey küçük,büyük fark etmez emek istiyor,hepimizinki de süper:))

Birileri anlatsın dedi ki...

Çuval ve yemeniden benimde masa örtüm var gerçekten birşey olmuyor. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

turkuazlale dedi ki...

Sagolun cnm,sizinkini de görmek isterdim....Sevgiler:))

Adsız dedi ki...

Öncelikle başarılı ve zevkli çalışmanız için sizi gönülden tebrik ediyorum. Daha önceleri de sitenizi ziyaret etmiştim. Ama bugün sizin de tıpkı benim gibi bursa'da olduğunuzu öğrendim. Size bazı sorularım olacak yardımcı olursanız çok sevineceğim. Benim de aklımda yemeni ve çuvalla ilgili bir masa örtüsü projesi var. Yemeni üzerindeki uygun desenleri kesip çuvalın üzerine pullarla işlemek. Benim kullanmak istediğim çuval sizinkinden değil ama bu sarı sanırım harhar çuvalı denilen kaba çuval. Bunu bursa'da birkaç yere sordum ama bulamadım siz nereden temin edebileceğimi biliyormusunuz acaba? Benim yapacağım çalışma içinde sizin gibi yemeni tutkallamalımıyım sizce? Birde tutkallama işlemini yemeninin tersindenmi yapıyorsunuz?Sanırım sizin kullandığınız jut çuval siz bu çuvalları nereden temin ediyorsunuz. Sevgiler. Şimdiden teşekkürler

Unknown dedi ki...

Bursa!lı arkadaşım güzel düşünceleriniz için sagolun.Elimden geldigince sorularınıza yanıt vereyim cnm.Benim çuvalımın rengi bu degildi,çamaşırsuyu ile bu hale geldi.Ben çuvalı çancılar çarşısından aldım dükkann ismine dikkt etmedim çarşıya gittigimde ögrenir size bildiririm.Tutkala gelince,eger tutkallarsanız daha kullanışl olur çümkü kenarları atmıyor yıkanca bozulmuyor.Benim tavsiyem kullanın derim.tutkalı sürdügünüz kısım daha parlak oluyor sizin tercihinize kalmış.Tutkal çiçek tukalı(polimar)yanlış almayın sakın.Oda Kayhan çarşısına girince solda 3yada4.cüboyacıda var sorarsanız gösterirler.Enkısa zamanda adresisize ulaştıracagım benim aldıgım yerde fiyatta çok uygun.Görüşmek umuduyla sevgiler(birde size ulaşabilecegim bir adres yokmu,adınızı yazmamışsınız??)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

sevgili Turkuaz bloguna geldikçe dolaşıyorum bu emeğini görünce çok beğendim beğeni kelimesi az gelir muhteşem olmuş hayranlıkla izliyorum.

ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

harikasınız. çalışmalarınıza bayılıyorum. ben de yemeni çiçeklerini kesip çalışmak istiyorum. size özendim. bu çiçek tutkalı ile çiçekleri sertleştiriyoruz ve silikonla mı yapıştırıyoruz? silikon kabarma yapmıyor mu? yıkanınca akma yapmazmı? cevap bekliyor olacağım. sevgiler

Unknown dedi ki...

birkaç oldu yorum yazıyorum acaba okumadınızmı? çalışmalarınızı çok beğeniyorum. yemeniyi direk tutkalamı batırıyorsunuz yoksa sulandırıyormusunuz? çift taraflı tela ile çalıştım ama kenar kısımlarının akmasını önlemek için boncuk boyası kullanmak zorunda kaldım. direk silikonla yapıştırsam olurmu? kenar kısımları akar mı?

Unknown dedi ki...

Merhaba Belgin Hanım,kusura bakmayın bu aralar yoğun olduğum için bloğuma bakmaya fırsat bulamıyorum,bu yüzden yorumunuzu göremedim :( Yemeniyi kasnağa geriyorsunuz ve az sulandırılmış polimar(çiçek tutkalı)tutkalı fırça ile sürüyorsunuz.Kuruduktan sonra kullanıyorsunuz.Kestiğiniz yemeniye tutkal sürüp düz yapıştıra bilirsiniz, sekil vermek için silikon kullandım.Yemeni iyice tutkallandı ise kenarları atmaz yıkasanız bile setliği ve tutkalı gitmiyor.Başka sorularınız olursa yardımcı olurum,Facebook sayfamdan da bana daha kolay ulaşabilirsiniz.Sevgiler ve kolaylıklar dilerim..